FIJNE VAKANTIE!
Op vrijdagochtend hadden de leerlingen een verrassing in petto.
Ze hadden allemaal samen iets bedacht en ik mocht de klas die ochtend niet binnenkomen… spannend.
De hele klas werd versierd met vlaggen, slingers en ballonnen. Er waren zelf discolichtjes en sfeermuziek. Zo leuk gedaan!
Ook hadden heel wat kinderen een attentie meegebracht. Superlief!
DANKJEWEL!
Bedankt voor het fijne schooljaar! Meer lezen ยป
Afgelopen donderdag kwamen we met alle scholen van ‘De Wegwijzer’ samen in Waregem.
We fietsten samen met het 6e leerjaar richting het jeugdcentrum.
Daarna was er een opwarming voorzien met alle klassen van 5L en 6L samen.
We werden opgedeeld in 4 groepen.
Wij zijn gestart met estafette. Waar steeds 10 leerlingen van elke school het tegen elkaar moesten opnemen.
De 3 winnende klassen konden de punten verdubbelen bij een goed antwoord van de leerkracht. Ik voelde de druk …
‘Deelnemen is belangrijker, dan winnen’ Dat is zeker waar. Toch waren we heel blij met de winst ๐ Een beetje competitie kan geen kwaad hรฉ.
Daarna was het tijd om ons om te kleden. We kregen de kans om te suppen op de vijvers.
Grote supersubs waar we met velen samen op konden. Heel fijn!
Een plons in het water mocht voor sommigen niet ontbreken.
Na de picknick, werden we verwacht in de sporthal.
Daar stonden allerlei verschillende materialen opgesteld waar we vrij gebruik konden van maken: voetbalkooi, trampoline, lรผ, volksspelen, pijl en boog, klimparcours, reuze jenga, ….
We sloten af met een initiatie padel en tennis.
Gevolgd door een slotdans.
Voor onze schoolreis trokken we met de fiets richting Oostrozebeke.
In de Keep Fit mochten de kinderen afwisselend: spinnen, fitnessen en bowlen.
Het was even spannend met het weer, er werd heel wat regen voorspeld. Gelukkig konden we toch picknicken in โDe groene longโ.
Het was een geslaagde schoolreis. Nogmaals bedankt aan alle extra begeleiders!
Na het lezen van een zelfgekozen boek, maakte iedereen een boekendoos over het verhaal.
Tijdens een boekpromotie werd de doos met voorwerpen voorgesteld aan de klas.
Zoals elk jaar lazen we een aantal weken met het tweede leerjaar op dinsdagnamiddag.
Heel leerrijk voor zowel de kinderen van het 2L als voor het 5L.
We sloten af met een activiteit: Een spelletje spelen of iets knutselen uit papier.
Het hele jaar door deden we mee aan de fluo-actie.
Elke dag naar school met een fluojas aan, dat was het doel.
We werden beloond en wonnen de eerste prijs. Proficiat aan alle leerlingen van 5LB!
We kregen een fluo-beker en de klas werd in fluo-thema aangekleed. Ook ik als juf, kreeg een aangepaste outfit voor de hele dag.
Book in a box + tutor-lezen Meer lezen ยป