Klas 4LA

Dinsdag 27 september

In de voorbije lessen verkeer leerden we over de verschillende soorten verkeersborden: gebods-, verbods-, gevaars-, voorrangs- en aanwijzingsborden. Het ging vooral over verkeersborden voor voetgangers en fietsers. Tijdens onze wandeling in de omgeving van de school (begin schooljaar) keken we welke verkeersborden we allemaal tegenkwamen en leerden we ook de betekenis hiervan. We maakten ook enkele werkblaadjes en nu mochten we als slot van deze lessenreeks een spelletje spelen: verkeersdomino.

Dinsdag 27 september

In de lessen begrijpend lezen hebben we fantasieteksten gelezen uit het boek “Munkel Trog”. Dit boek gaat over reuzen en hun dagelijkse belevenissen, thuis en op school. We lazen ook over hun eetgewoonten die totaal anders zijn dan die van ons, de mensen. In het restaurant (= “smurriehut”) “MacKokkals” kunnen de reuzen “Spoelwatersoep” bestellen. Wij mochten vandaag in de les creatief schrijven zelf eens verzinnen welke ingrediënten de reuzenkok voor die “Spoelwatersoep” zoal kan gebruiken. We werkten per 2 of per 3. Na het schrijven mocht elk groepje vooraan komen om hun werkje voor te lezen. Als je de tekstjes leest, zal je merken dat alle kinderen heel veel fantasie hebben! Dat wordt zeker en vast een héééle lekkere soep voor de reuzen! Veel leesplezier!

Dinsdag 27 september

Na de instaples kregen de kinderen elk een bundeltje op maat met oefeningen van bewerkingen (hoofdrekenen en cijferen). Dit is extra inoefening (= remediëring) van de leerstof waarbij ze minder goed scoorden op de toets van bewerkingen. Maar ook verrijkingsoefeningen: meer uitdagender en moeilijkere oefeningen voor wie goed scoorde voor bepaalde toetsopdrachten. De juf bood hulp waar nodig was. Op de foto’s zie je de kinderen aan het werk.