Beste ouder(s

Afgelopen twee weken werkten we rond het thema ‘de bibliotheek’. Maandag sloten we het thema af met een reuze letterzoektocht. Wat we de afgelopen twee weken nog zoal deden: 

  • Inrichten van een bibliotheek in de klas
  • Het maken van een eigen bibkaart.
  • Het versieren van hun eerste letter van hun naam.
  • Vertellen over eigen meegebracht lievelingsboek
  • Er is een blad uit het boek gescheurd … Hoe gaat het verhaal verder?
  • Aanbrengen van een nieuwe klank – OE van bOEk
  • Luisteren naar verschillende prentenboeken in het thema
  • Hoe ziet een boek er uit? Wat staat er allemaal in? Wie schrijft/ tekend een boek? … ?
  • Allerlei taal- en letterspelletjes: woorden stempelen, hakken en plakken, rijmen, woorden naleggen,
  • De letterboksmuur
  • Lettertwister,... 
  • Godsdienst: vertellen uit de kinderbijbel
  • Verhaal: de letterwinkel
  • Verhaal: Bibi gaat naar de bieb
  • Zelf proberen een verhaal te maken + titel verzinnen
  • Rangorde en plaatsbegrippen met de boeken
  • Sorteren en classificeren van boeken
  • Hoekje maken met kussens en dekens en gezellig boekjes (voor)lezen
  • De winkel wordt de bibliotheek
  • Letters namaken in plasticine, legoblokjes, linkingcubes,
  • Naam maken met strijkparels.
  • Werkboekje maken de bibliotheek
  • Tussendoor: woord doorfluisteren in de kring, welk boek is van wie, ik zie wat jij niet ziet (kaftbespreking), lettersvormen met de lichaam, letters schrijven met water op de speelplaats, …
  • Een bibliotheekbezoek
  • Liedje aanleren: Boekiemonster. 
  • Leren woordjes lezen aan de hand van onze MOL: Kop - Buik - Staart
  • en nog zoveel meer...!

Veel kijkplezier!