Vrijdag 19 mei 2022:

Beste ouder(s)

Afgelopen twee weken werkten we rond het thema ‘de bibliotheek’. Vandaag sloten we het thema af met een reuze letterzoektocht. Wat we de afgelopen twee weken nog zoal deden:
- TAAL: inrichten van een bibliotheek in de klas
- TAAL: vertellen over eigen meegebracht lievelingsboek
- TAAL: er is een blad uit het boek gescheurd … Hoe gaat het verhaal verder?
- TAAL: aanbrengen van een nieuwe letter/ klank – OE van bOEk
- TAAL: luisteren naar verschillende prentenboeken in het thema
- TAAL: hoe ziet een boek er uit? Wat staat er allemaal in? Wie schrijft/ tekend een boek? … ?
- TAAL: allerlei taal- en letterspelletjes: woorden stempelen, hakken en plakken, rijmen, woorden naleggen, …
- Godsdienst: vertellen uit de kinderbijbel
- Digitaal vehaal: de letterwinkel
- Digitaal verhaal: Bibi gaat naar de bieb
- Beeld: zelf een verhaal maken + titel verzinnen
- Beeld: maken van een bladwijzer
- Wiskundige initiatie: rangorde en plaatsbegrippen met de boeken
- Wiskundige initiatie: sorteren en classificeren van boeken
- In de hoeken: snoezelhoekje maken met kussens en dekens en gezellig boekjes (voor)lezen
- In de hoeken: de winkel wordt de bibliotheek
- In de hoeken: letters namaken in plasticine, legoblokjes, steekparels, …
- In de hoeken: lettersoep maken in het huisje
- In de hoeken: tekeningen maken in een boekje
- In de hoeken: werkboekje de bibliotheek (3K)
- Tussendoor: woord doorfluisteren in de kring, welk boek is van wie, ik zie wat jij niet ziet (kaftbespreking), lettersvormen met de lichaam, letters schrijven met water op de speelplaats, …
- Een bibliotheekbezoek
- …

Hieronder vind je alvast de sfeerbeelden. Geniet!